Oblasti práce školského psychológa resp. s čím všetkým a kvôli čomu môžete školského psychológa navštíviť
Cieľom práce psychológa je zabezpečiť starostlivosť a poskytnúť oporu pre všetkých zúčastnených vo výchovno-vzdelávacom procese
Oblasti, ktoré zahŕňa činnosť školskej psychologičky:
Diagnostická oblasť – cieľom je správne a včasné rozpoznanie príznakov akýkoľvek odchýlok vo vývine dieťaťa, ktoré je tak možné čím skôr začať napravovať
Diagnostika žiakov prvého a druhého stupňa, ktorí majú
Diagnostika intelektu a osobnostných predpokladov žiakov všetkých 8./9.tried
Terapeuticá oblasť – cieľom je pomôcť deťom či ich rodičom vyriešiť problémy, s ktorými sa oni sami a ich najbližšie okolie trápia a potrebujú pomocnú ruku pri ich vyriešení
Konzultačno - poradenská oblasť– jedná sa o poskytovanie individuálnych konzultačno-poradenských služieb žiakom, učiteľom a rodičom týkajúcich sa prevažne školských výsledkov, problémov s učením, hyperaktívneho správania, problémov s koncentráciou pozornosti žiakov a pod.
Konzultácie a poradenstvo pre učiteľov:
Konzultácie a poradenstvo pre rodičov:
Konzultácie a poradenstvo pre žiakov:
Preventívna oblasť – cieľom je predchádzať problémom, ku ktorým často dochádza postupne a nevedomky, a ktoré sa zväčša začínajú riešiť až keď už sú vypuklé, kedy sa však naprávajú už oveľa zložitejšie
Realizácia sociometrických analýz
V nadväznosti na tieto sociometrické šetrenia sú učiteľom navrhnuté, ponúknuté alebo priamo realizované aktivity na rozvoj sociálno-emocionálnych zručností, komunikačných schopností a vzájomnej tolerancie detí
Spolupráca s koordinátorom protidrogovej prevencie v rámci prevencie proti zneužívaniu drog, návykových látok, alkoholu, ale aj v oblasti prevencie proti šikane a pod.
Aktivity zamerané na prevenciu syndrómu vyhorenia učiteľov – poradenstvo, relaxačné aktivity pre učiteľov, posilňovanie schopnosti zvládať stres a pod.
Spolupráca s CPPPaP Piešťany, políciou, Úradom práce sociálnych vecí a rodiny